Site icon Emobilite.cz

Společnost Farasis představuje bateriové články „Ultra High Power“

Společnost Farasis představuje bateriové články "Ultra High Power

Společnost Farasis představuje bateriové články "Ultra High Power, Zdroj: esi-group.com

Společnost Farasis představila čtvrtou generaci svých bateriových článků již v březnu 2021. Ty obecně dosahují energetické hustoty až 330 Wh/kg, což má odpovídat nárůstu o 25 %. Tehdy představené varianty však ještě uváděly dobu rychlého nabití 10 až 80 % SoC „méně než 20 minut“.

Delší dojezd

Vzhledem k vysoké hustotě energie byl při vývoji jednoznačně kladen důraz na dojezd, jak uvádí i Keith Kepler, technický ředitel a spoluzakladatel společnosti Farasis Energy. „Cílem bylo přiblížit se dojezdům vozidel se spalovacími motory,“ říká Kepler. „V tomto směru se nám v posledních několika letech podařilo dosáhnout obrovského pokroku.“

Od té doby se však toto zaměření změnilo: „Všímáme si však, že kromě touhy po větším dojezdu se výrobci automobilů a spotřebitelé stále více zaměřují na rychlou dobu nabíjení,“ říká Stefan Bergold, generální ředitel společnosti Farasis Energy Europe. „Při vývoji naší varianty ‚Ultra High Power‘ jsme proto spojili oba trendy tím, že nabízíme vysokou hustotu energie pro dlouhý dojezd a vysoký výkon pro možnost rychlého nabíjení. To nám umožňuje uspokojit potřeby našich zákazníků v obou směrech.“

8 minut

Ve své podstatě je také založena na chemii článků 4. generace, ale právě se zaměřením na schopnost rychlého nabíjení. Tím se poněkud snižuje hustota energie, ale také doba nabíjení z deseti na 80 procent. Toto standardní nabíjecí okno by mělo být možné nabít za méně než 15 minut. Další příklad výpočtu od společnosti Farasis: k dobití elektřiny na 250 kilometrů by mělo stačit pouhých osm minut. „Naším cílem je tedy umožnit v budoucnu proces nabíjení, který nebude časově nijak zaostávat za běžným procesem tankování automobilu se spalovacím motorem,“ říká Bergold.

Hustota energie je stále 300 Wh/kg (místo 330) a 692 Wh/l (místo až 750). To by podle Farasise mělo stále umožnit dojezd vozidla více než 700 kilometrů. V porovnání se současnou 1. generací (285 Wh/kg) je takový akumulátor ještě o 30 kilogramů lehčí.

Pokud jde o životnost, specifikace varianty „Ultra High Power“ je stejná: stejně jako u ostatních článků čtvrté generace se udává 1 500 cyklů. V případě příkladového vozidla s dojezdem 700 kilometrů to odpovídá vypočtenému jízdnímu výkonu přes jeden milion kilometrů.

Podle Farasise byl výkon bateriových článků čtvrté generace potvrzen v rozsáhlých testech u různých zákazníků. Společnost Farasis se nyní připravuje na průmyslovou výrobu, která je plánována na rok 2025.

Výroba však pravděpodobně nebude probíhat v Bitterfeldu-Wolfenu: jak bylo oznámeno minulý týden, Bitterfeld-Wolfen vypověděl smlouvu o rozvoji měst se společností Farasis Energy Europe. Společnost Farasis uvedla, že „stále pracuje na úpravě naší lokalizační strategie pro Evropu, samozřejmě vždy v úzké konzultaci s našimi zákazníky“. Plány společnosti Bitterfeld-Wolfen byly „prozatím pozastaveny“ z důvodu „změny priorit“. Společnost však zůstává vlastníkem pozemků.