Site icon Emobilite.cz

Škoda vstoupila na vietnamský trh. Začíná s Karoqem a Kodiaqem

Škoda vstoupila na vietnamský trh. Začíná s Karoqem a Kodiaqem

Škoda vstoupila na vietnamský trh. Začíná s Karoqem a Kodiaqem

Mladoboleslavská Škoda Auto oficiálně vstoupila na vietnamský trh. Prodej prvních vozů z dílny české automobilky byl v Hanoji zahájen v pondělí. Kombinace nově postaveného výrobního závodu a sítě třiceti dealerství by měla značce po roce 2030 přinést čtyřicet tisíc prodaných vozů ročně.

Úspěšný start

Je to strategická brána do Asie,“ řekl při slavnostním zahájení působení značky ve Vietnamu Martin Jahn z představenstva Škoda Auto. A po prvních padesáti škodovkách, které do Vietnamu dorazily z Kvasin v červnu, se zaprášilo.

Zájmu vietnamských novinářů během zahajovací akce se těšil mimo jiné model Kodiaq.
Zdroj: ŠKODA AUTO

Vietnamská nabídka se bude zpočátku skládat z vozů dovážených z Evropy, přičemž prodej bude zahájen modely Karoq a Kodiaq. Ve druhé fázi se plánuje doplnit portfolio o další dovážené modely Octavia a Superb. Plánuje se však také uvedení elektromobilů Enyaq.

Vidíme, že všechny trhy míří směrem k elektromobilitě a bude to i otázka Vietnamu. Kdy mimo modely Enyaq přivedeme na trh další elektrické vozy a zda budeme nějaký ve vietnamském závodě vyrábět, to zatím nevíme,“ řekl o budoucnosti elektromobilů ve Vietnamu Jahn.

Česká značka kvality

Škoda chce na vietnamském trhu prosadit značku jako lepší zboží, stejně jako v Indii, kde je s touto strategií úspěšná. Proto stanovila ceny o něco vyšší než konkurence, přibližně o 10 %. Česká republika má ve Vietnamu výjimečné postavení, díky historickým vztahům, kterými se snad žádná jiná země v Evropě nemůže pochlubit.

Interiér autosalonu Škoda Vietnam
Zdroj: ŠKODA AUTO

Plán je dostat se na výrobu 27 000 vozů ročně, kapacita továrny bude o něco větší. Celý průmyslový komplex má však kapacitu až 120 000 vozů. Přiláká také dodavatele, které bude automobilka potřebovat pro plánovanou postupnou lokalizaci výroby. Škoda se plánuje dostat na 40 procent, a to kvůli požadavkům ASEAN na bezcelní dovoz automobilů v rámci regionu.