Site icon Emobilite.cz

Quantron odhaluje lehký e-náklaďák a e-tahač

Quantron odhaluje lehký e-náklaďák a e-tahač

zdroj: quantron.net

Quantron začínal jako přestavník pro elektrifikaci stávajících vozidel. V poslední době se rozvíjí v dodavatele kompletního sortimentu elektrických užitkových vozidel. Společnost představila svůj první vlastní elektrobus Cizaris 12, který je založen na podvozku od partnerské společnosti EV Dynamics. Ten je upravený pro evropský trh.

Malý elektrický nákladní automobil

Představujeme vám malý elektrický nákladní automobil Qargo 4 EV Light Truck. Je „vyvinut a vyráběn ve spolupráci s globálními partnery z ekosystému Quantron. Díky modulům vozidel z Asie od společnosti EV Dynamics a od španělského specialisty QEV Technologies Quantron přizpůsobuje vozidla „evropským normám a individuálním požadavkům zákazníků“.

Základ je vždy stejný: plně elektrická dodávka s užitečným zatížením 2 300 kilogramů a celkovou hmotností 4,5 tuny nabízí dojezd až 350 kilometrů s kapacitou baterie 81 kWh. Čínský výrobce CATL dodává bezkobaltové články LFP, neboť Quantron i QEV jsou distribučními partnery CATL.

Quantron odhaluje lehký e-náklaďák a e-tahač

Akumulátor o kapacitě 81 kWh lze plně dobít za 1,2 hodiny

Qargo 4 EV je poháněn motorem o výkonu 120 kW. Vozidlo však není tolik zaměřeno na výkon, protože tento lehký nákladní vůz má být využíván především při rozvozu. Tam maximální rychlost téměř nehraje roli, protože vozidlo se často rozjíždí a zpomaluje při nízkých rychlostech. Proto jsou důležitější hodnoty jako manévrovatelnost: Qargo má rozvor 3,3 metru, což je téměř na úrovni velkých elektromobilů.

Plně elektrický tahač

Mezi další novinky v portfoliu Quantronu patří plně elektrický tahač QHD BEV 50-280 jako tahač 4×2 na bázi DAF CF Space Cab. S kapacitou baterie 280 kWh (není uvedeno, zda brutto nebo netto) by měl mít tento e-traktor dojezd 220 km.

Akumulátor lze nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 150 kW a měl by být plně nabitý za dvě hodiny. Alternativně je možné nabíjení střídavým proudem o výkonu až 44 kW – pak trvá 6,5 hodiny, než se zcela prázdná baterie nabije na 100 %. Výkon motoru je až 350 kW, výkon je na kola přenášen prostřednictvím plně automatické šestistupňové převodovky.