Site icon Emobilite.cz

PRE spouští v Praze ultrarychlou nabíječku, které pomáhá bateriové úložiště

PRE spouští v Praze ultrarychlou nabíječku, které pomáhá bateriové úložiště

PRE spouští v Praze ultrarychlou nabíječku, které pomáhá bateriové úložiště Zdroj: Premobilita.cz

Nabíjecí stanice PREpoint na Praze 11 jsou koncipovány jako klasický městský nabíjecí uzel- Takový „hub“ dokáže nabíjet až 12 elektromobilů najednou. Podobná nabíjecí místa se v Praze stávají běžným standardem.  Forma řešení připojení na Praze 11 je ale v České republice naprosto ojedinělá. Díky tomu, že je nabíjecí místo osazeno bateriovým úložištěm s kapacitou 300 kWh, bylo možné realizovat náročnou montáž ve velmi krátkém čase a s podstatně nižšími nároky na distribuční soustavu elektrické energie.

Ultrarychlá nabíjecí stanice umožňuje nabíjení elektromobilu výkonem až 150 kW a má dva konektory CCS. Doplňuje ji také 5 dalších nabíječek s výkonem 2× 22 kW. K tomu jí nicméně stačí příkon 75 kW, protože když není žádný odběr nebo je nižší než příkon stanice, energie se ukládá do bateriového úložiště. To pak v případě potřeby doplní potřebnou energii do příkonu nabíjecího uzlu.

Foto: Pražská energetika

48 vyřazených modulů z vozů Škoda Enyaq

Systém ukládání energie se skládá ze 48 bateriových modulů, které byly dříve použity ve voze Škoda Enyaq iV. Akumulátorové úložiště má kapacitu 300 kWh a může využívat baterie, které mají minimálně 70 % své původní kapacity. Tato tzv. sekundární rekuperace baterií je nejefektivnější formou rekuperace. Zbytková kapacita baterie je efektivně využita, a tím je prodloužen její životní cyklus. Kvalitní baterie jsou při skladování energie méně namáhány. Mohou tak bez problémů vydržet dalších 10 i více let.