Site icon Emobilite.cz

Nový cenově dostupný Citroën ë-C3. Elektromobil s „křivkami“ a výkonem i pro běžné smrtelníky!

Nový cenově dostupný Citroën ë-C3. Elektromobil s "křivkami" a výkonem i pro běžné smrtelníky! Zdroj: Citroën

Nový cenově dostupný Citroën ë-C3. Elektromobil s "křivkami" a výkonem i pro běžné smrtelníky! Zdroj: Citroën

Citroën chystá průlom na trhu elektrických vozů s novým ë-C3. Tento model je totiž prvním v segmentu B, který se vyrábí v Evropě a je za dostupnou cenu. To je důležité zejména pro země, které poskytují výhodné dotace, které upřednostňují elektromobily vyrobené v Evropě. Novinka francouzského výrobce také hraje klíčovou roli v Macronově plánu sociálního leasingu pro občany s nižším příjmem. Konkurovat bude Dacii Spring a levnými čínskými modely.

Elektromobil pro každého

Citroën aktivně reaguje na konkurenci, což je patrné zejména z jeho agresivní cenové politiky. Automobilka bude nový model prodávat od druhé poloviny příštího roku za 23 300 EUR. V roce 2025 se pak objeví ještě cenově dostupnější verze za 19 990 EUR.

Nový model bude vybaven 44 kWh lithium-železo-fosfátovou baterií. Dojezd na jedno nabití by měl být 320 kilometrů, a rychlonabíjení by mělo být možné s proudem až 100 kW.

Zdroj: Citroën

K dispozici bude i pomalejší střídavé nabíjení s výkonem až 11 kW, které by mělo umožnit dobití baterie z 20 na 80 procent za dvě hodiny a padesát minut. Elektromotor bude mít výkon 83 kW, což stačí k dosažení maximální rychlosti 135 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za přibližně jedenáct sekund. Pro levnější verzi zatím nebyly zveřejněny všechny údaje, ale dojezd by měl být 200 kilometrů, což naznačuje menší baterii.

Zdroj: Citroën

Citroën nedosáhl nízké ceny svého elektromobilu jen tak náhodou. Základem pro ë-C3 není platforma CMP, jakou má například Peugeot 208, ale levnější varianta, původně určená pro rozvojové trhy, jako třeba C3 pro trhy v Indii a Latinské Americe. Pro evropský trh byla tato specifikace výrazně vylepšena, včetně zásadních strukturálních změn.

Design a výbava

Kvůli nízké ceně bude ë-C3 postrádat část výbavy. I když na obrázcích můžeme vidět auto s 10,25palcovým centrálním dotykovým displejem, levnější model obdrží pouze držák pro chytrý telefon, na který půjde nainstalovat speciální aplikaci pro ovládání rádia a jiných funkcí, podobně jako u některých levnějších modelů Dacia. Interiér bude pravděpodobně obsahovat tvrdé plasty.

Celkově bude interiér jednoduchý a odlišný od současné generace. Klasické analogové budíky chybí a nahrazuje je úzký displej, který zobrazuje nejdůležitější provozní informace, umístěný dál od volantu. Volant bude mít nový tvar podobný „šišce,“ což vzdáleně připomíná i-cockpit od Peugeotu. I přes délku čtyř metrů bude kufr nabízet základní objem 310 litrů, což představuje nárůst o deset litrů ve srovnání s předchozí verzí.

Nový model C3 má design inspirovaný konceptem Oli, což přináší zaoblené linie namísto ostrých hran. Zahrnuje také inovované logo a diodová přední světla, s možností stříbrných středů nárazníků ve vyšší výbavě.