Site icon Emobilite.cz

Mercedes ukončí spolupráci s Renaultem v oblasti transportérů

Mercedes ukončí spolupráci s Renaultem v oblasti transportérů

Mercedes ukončí spolupráci s Renaultem v oblasti transportérů

Informuje o tom agentura Reuters s odvoláním na dva zdroje obeznámené se záležitostí. Renault plánuje od roku 2026 vytvořit rodinu bateriových elektrických dodávek s vlastní platformou nazvanou FlexEVan.  Tato architektura FlexEVan je vyvíjena pro značky Renault a Nissan. Podle zasvěcených osob by se k ní mohl připojit i výrobce užitkových vozidel Renault Trucks, který patří do skupiny Volvo.

Historičtí spojenci

Mercedes-Benz se naopak chce držet stranou, ačkoli úzké vazby mezi Renaultem a Daimlerem patří k historickým spojenectvím v tomto odvětví. Mluvčí Mercedesu sdělil agentuře Reuters, že skupina nemá plán uvést na trh střední nebo velkou dodávku na jiné platformě než VAN.EA. Renault se podle agentury odmítl vyjádřit.

Dříve spolupracovali Daimler a Renault na dodávkách s vznětovými motory a projektu Twingo-Smart. Nyní je spojení omezené na malou dodávku Citan a její elektrickou odnož eCitan, která sdílí technologie s Renaultem Kangoo. Renault se snaží rozšířit spolupráci s Mercedesem v oblasti malých dodávek, ale dosud bez úspěchu, uvádí agentura Reuters. Nové pobídkové programy mohou však vést ke spolupráci při sdílení výrobních zařízení.

Platforma VAN.EA

Mercedes-Benz se zase soustředí na vlastní elektrickou platformu VAN.EA, na níž budou od roku 2026 založeny všechny nově vyvíjené střední a velké dodávky automobilky. Výrobce teprve nedávno odhalil mnoho podrobností o této architektuře.

Do roku 2030 chce Mercedes-Benz díky nové platformě zvýšit podíl plně elektrických dodávek na 50 %.

Jako prozatímní cíl pro rok 2026 se má podíl zvýšit až na 20 procent, přičemž jádrem bude současné portfolio elektrických dodávek.

Pro srovnání: