Site icon Emobilite.cz

Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem

Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem

Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem, zdroj: ford

V rámci projektu TALAKO byl prototyp indukčního nabíjecího systému naposledy instalován před rokem u taxislužby Auto Stephany v Mülheimu. Projekt měl oficiální zahájení na podzim 2019. Suvedením do provozu bylo na technologii indukčního nabíjení přestavěno také první vozidlo LEV TX.

Využití prototypu na veřejných prostranstvích

Po instalaci prototypu v Mühlheimu bude nyní následovat jeho využití na veřejných prostranstvích. „Jsem potěšen, že první instalace tohoto druhu bude uvedena do provozu právě v Kolíně nad Rýnem. Je to správný krok k podpoře mobility šetrné ke klimatu. Zde jsme jako město vyzváni, abychom testovali a podporovali tyto inovativní technologie jako příspěvek k omezení znečištění ovzduší a ke klimatické neutralitě,“ říká Ascan Egerer, radní pro mobilitu města Kolína nad Rýnem.

Indukční nabíjecí systém s prvními dvěma bezdrátovými nabíjecími stanicemi byl zřízen jménem společnosti RheinEnergie AG a bude provozován i po skončení projektu. Další čtyři nabíjecí stanice tohoto typu budou uvedeny do provozu v následujících dvou týdnech. Dva partneři společnosti TaxiRuf Köln si za tímto účelem objednali pět zařízení LEVC TX a budou tuto technologii testovat s elektrickými taxíky.

Koncepce nabíjení taxíků na veřejných prostranstvích

Město Kolín nad Rýnem jako partner projektu poskytlo veřejný pozemek na ulici a projekt rovněž financuje částkou 48 000 eur. Projekt „Koncepce nabíjení taxíků na veřejných prostranstvích“ (zkráceně TALAKO) byl zahájen v říjnu 2019. S dobou trvání tři roky a objemem finančních prostředků dva miliony eur. Vede jej Univerzita Duisburg-Essen.

Kolín nad Rýnem je jedním z nejstarších německých měst. A mezi ostatními má dosti svéráznou pozici, ať už se to týká známého dómu, piva, kolínské, muzeí nebo veletrhů. Je čtvrté největší město v Německu.