Od příštího roku bude v nabídce hybridní verze nového Chevroletu Corvette, po níž bude následovat plně elektrická Corvette založená na platformě GM Ultium.
To nyní oficiálně potvrdil prezident General Motors Mark Reuss. Bohužel však neprozradil, kdy se s plně elektrickou Corvette počítá. Reuss také ve svém příspěvku na LinkedIn a v rozhovoru neuvedl žádné další podrobnosti o stupni elektrifikace hybridní Corvetty – takže je stále možné cokoli od 48voltového hybridu až po PHEV.
Elektrifikované modely
„Elektrifikovanou Corvettu budeme mít příští rok, takže to přijde velmi rychle,“ řekl Reuss v rozhovoru pro americkou televizní stanici CNBC. „Bude to doplněk ke všem skvělým výkonům, kterými jsou Chevrolet a Corvette známé díky našim spalovacím motorům již mnoho a mnoho let.“ Elektrifikované modely tedy budou doplňkem na trhu a nenahradí modely pouze se spalovacími motory.
Pravděpodobně existuje dobrý důvod, proč Reuss zatím konkrétní údaje o BEV Corvette tají. Protože nepůjde o BEV verzi 1:1 spalovacího sportovního vozu. V příspěvku na LinkedIn Reuss uvádí, že elektrický model bude „Corvette na bázi Ultium“. Ultium je koncernová elektrická platforma, která pravděpodobně nemá s platformou sportovního vozu mnoho společného.
Baterie naplocho v podvozku
V modelech Ultium (zatím například GMC Hummer EV, Cadillac Lyriq nebo Chevrolet Silverado EV) je baterie instalována naplocho v podvozku. Reuss nechal otevřené, zda je to možné i u sportovního vozu. Pokud se BEV Corvette bude držet blízko spalovacímu modelu, GM by měl být schopen vyhovět jednomu bodu. U současné generace přešla Corvette na koncepci s motorem uprostřed. Alespoň část baterií by mohla být umístěna za buňkou pro cestující v bývalém motorovém prostoru – což je příznivé pro vyvážení uprostřed vozu. To by u dřívější koncepce s motorem vpředu bylo sotva možné.
GM chce do roku 2025 uvést na trh 30 elektrických modelů po celém světě. O deset let později, v roce 2035, chce americká společnost prodávat pouze elektromobily.