Site icon Emobilite.cz

Druhá generace Škody Kodiaq přináší odvážnou proměnu a modernizaci

Druhá generace Škody Kodiaq přináší odvážnou proměnu a modernizaci Zdroj: Škoda

Druhá generace Škody Kodiaq přináší odvážnou proměnu a modernizaci Zdroj: Škoda

Od roku 2016 vyrobila Škoda neuvěřitelných 841 900 exemplářů modelu Kodiaq. Mladoboleslavské SUV se tak stalo nepostradatelnou součástí její modelové řady. Nyní přišel čas na jeho druhou generaci.

Tato novinka patří mezi poslední vozy střední třídy v koncernu Volkswagen. Stejně jako nový Volkswagen Passat, nedávno představený Tiguan a brzy představená čtvrtá generace modelu Superb staví nový Kodiaq na modernizované platformě MQB Evo.

Ačkoli rozvor náprav zůstal nezměněn, celková délka nového modelu činí 4758 mm. To je o 61 mm více než u předchozí generace. Vůz bude k dispozici se čtyřmi variantami motorů o výkonu od 150 do 204 koní. Novinkou je plug-in hybridní verze s dojezdem na baterie 100 kilometrů. K dispozici budou dva dvoulitrové vznětové motory o výkonu 150 a 193 koní. Benzinový mild-hybridní nebo plug-in hybridní motor 1,5 TSI o výkonu 150 nebo 204 koní a dvoulitr TSI rovněž o výkonu 204 koní. Oba výkonnější benzinové i naftové motory budou mít pohon všech kol. Automatická převodovka DSG je spojena s všemi motory.

Nový design

Designovou proměnu jste asi nečekali. Nový Kodiaq se rozhodl pro odvážnou cestu, i přesto, že je spolu s dalšími šesti připravovanými elektromobily určen tradičně konzervativní klientele. Jeho přední část nyní vypadá agresivněji než kdykoli předtím. Kapotu protíná řada LED světel, která vytváří zcela nový světelný podpis ve formě jednotlivých bodů.

Nové světlomety LED Matrix druhé generace přinášejí lepší maskování okolního provozu, které je patrné i díky zelenému prvku na čočce.

Kola mohou být vybavena až dvaceti palcovými disky, což následuje trend, který lze pozorovat u modelů jako Fabia a další nové vozy, které mají aerodynamické kryty. Inženýři se znovu intenzivně zaměřili na optimalizaci proudu vzduchu a snížili koeficient odporu vzduchu na hodnotu cx 0,282, což patří mezi nejlepší hodnoty ve své třídě.

Na bocích vozu přináší Škoda překvapivý prvek – okenní linie je zakončena chromovým trojúhelníkem místo tradičního sloupku. Tento chromový prvek má matnější a tmavší vzhled, než jsme byli dosud zvyklí, a ve verzi Sportline je černý, stejně jako další exteriérové doplňky.

Světlomety dominují zadní části vozu a nesou charakteristický podpis ve tvaru písmene C. Spodní části světel jsou nově propojeny přes celou šířku vozu.  Jedinou nevýhodou je, že střední část světel nesvítí.

Na rozdíl od předchozího modelu, který měl interiér velmi základní, nový Kodiaq přichází s zajímavějším designem. Palubní deska má tvarové inspirace z konceptu Vision 7S a použité materiály nejen že jsou ekologičtější, ale také příjemnější na dotek a vzhled. Před řidičem se nachází plovoucí obrazovka, zatímco uprostřed je 12,9palcový dotykový displej podobný tomu, který najdeme v modelu Enyaq.

Ovládací prvky

Kodiaq se neřídí striktním trendem dotykových ovládacích prvků, který je známý u modelů Enyaq nebo Octavia. Místo toho nabízí nový koncept tří fyzických kruhových ovladačů, na kterých lze konfigurovat například nastavení teploty, intenzitu ventilace nebo ovládání multimédií a hlasitosti. Funkce každého kruhového ovladače lze měnit stiskem.

Středový tunel v interiéru vozu je nyní jednodušší, mimo jiné díky přemístění řadicí páky na sloupek řízení. Je to logický krok vzhledem k tomu, že nový Kodiaq druhé generace již není k dispozici s manuální převodovkou.

Podle automobilky mají nyní cestující v sedmimístné verzi vozu o 15 mm více místa nad hlavou ve třetí řadě sedadel, celkem tedy 920 mm. Zavazadlový prostor zůstává prostorný – 340 až 845 litrů v sedmimístné verzi a 910 litrů v pětimístné verzi.

Kdy bude k dispozici?

Vůz se dostane k zákazníkům v České republice a Německu koncem prvního čtvrtletí příštího roku, následně budou následovat Polsko, Velká Británie a Francie. Na důležité mimoevropské trhy, jako je Indie a nově i Vietnam, dorazí ve druhé polovině příštího roku.