Site icon Emobilite.cz

Chystaná Audi R8 bude údajně plně elektrická

Chystaná Audi R8 bude údajně plně elektrická

Podle britských médií se na konci roku 2023 přestane vyrábět sportovní vůz Audi R8 se spalovacím motorem. Dostane údajně elektrického nástupce. Tento elektrický sportovní vůz je již ve vývoji, ale zatím o něm nebylo definitivně rozhodnuto.

Plně elektrický model

Jak však píše časopis Autocar, nemá se jednat přímo o nové vydání modelu R8. Model má dostat nové jméno a také zcela nový designový směr. Vyrábět se bude v závodě Böllinger Höfe v Neckarsulmu. Tam se vyrábí současná R8 a plně elektrické modely e-tron GT a RS e-tron GT.

Podle Autocaru existují dvě varianty platformy pro čistě elektrického nástupce R8. Porsche údajně plánuje použít tuto platformu v nové generaci modelu Taycan, elektrické Panameře a také v novém elektrickém SUV. Nebo platformu pro sportovní vozy, kterou Porsche vyvíjí pro elektrické nástupce svých sportovních vozů 718 s motorem uprostřed.

Obě platformy mají své výhody i nevýhody. Platforma SSP je primárně určena pro sedany a SUV. Pro dvoumístný sportovní vůz by se tedy platforma musela dát poněkud zmenšit. Na druhou stranu modely Porsche 718 jsou umístěny o pořádný kus níže než R8, takže platforma by zde musela poskytnout prostor pro posun nahoru, aby se elektrický sportovní vůz Audi odlišil od kompaktnějších modelů Porsche.

Čtyři elektrické pohony

Již dříve se objevily zvěsti o elektrickém sportovním voze Audi jako nástupci modelu R8 v roce 2019. Tehdy se však hovořilo o tom, že pohonnou techniku dodá Rimac – čtyři elektrické pohony o celkovém výkonu 700 kW a baterii s pevnými palivovými články o kapacitě 95 kWh. Pokud je současná zpráva správná, varianta Rimac by pravděpodobně padla.

Nástupce má být vyvíjen a vyráběn odděleně od ostatních modelových řad. Podobnost se současným modelem R8 pravděpodobně končí u koncepce dvoudveřové karoserie. Ať už se Audi rozhodne pro jakoukoli platformu, pravděpodobně zůstane u manufakturní výroby v Neckarsulmu. „Rozhodně zachováme řemeslnou výrobu, protože právě ta dělá vůz jedinečným oproti zbytku portfolia,“ řekl Sebastian Grams, šéf Audi Sport „Pokud přivezeme nástupce R8, budeme se snažit v tom pokračovat. Je to důležité pro zákazníka. Uvnitř R8 je láska.“