Site icon Emobilite.cz

BMW zahájilo výrobu i5 v hi-tech továrně v Dingolfingu

BMW zahájilo výrobu i5 v hi-tech továrně v Dingolfingu

BMW zahájilo výrobu i5 v hi-tech továrně v Dingolfingu

Továrna BMW v bavorském Dingolfingu je jedním z míst, kam se novináři na rozdíl od jiných dostanou jen zřídka. Tentokrát však udělali výjimku. Továrna slaví 50 let své existence a zároveň za přítomnosti místní královské rodiny oficiálně zahájila výrobu elektrického BMW i5.

BMW zahájilo výrobu i5 v hi-tech továrně v Dingolfingu

Výkladní skříň techniky

Jedná se o velkou továrnu, která zaměstnává více než 18 tisíc lidí. Jedná se o továrnu, která je úzce spjata zejména s modelovou řadou BMW řady 5. Z 12 milionů zde dosud vyrobených vozů připadá přibližně osm milionů, tedy dvě třetiny vyrobených vozů, na různé varianty BMW řady 5. V roce 2012 se zde vyrobilo již více než 20 milionů vozů.

Zdroj: BMW.com

Skrytý význam

Navíc přesně před 50 lety, v září 1973, sjel z výrobní linky závodu vůbec první vůz této modelové řady. BMW 520i první generace v mandarinkově oranžové barvě. V rámci zahájení výroby nového elektrického BMW i5 bylo příjemným zpestřením vidět na místě přehlídku všech generací tohoto modelu.

Za volantem modelu první generace seděl zaměstnanec, který byl u zahájení výroby před 50 lety a v továrně pracuje dodnes.

BMW řady 5 i 7

BMW uvádí, že do výroby tří elektrických modelů z Dingolfingu, i5, i7 a iX, investovalo v závodě v Dolním Bavorsku více než jednu miliardu eur. V příštím roce zde bude vyrobeno celkem 300 000 vozidel. Velká část z nich bude součástí BMW řady 5. Je však třeba říci, že BMW řady 5 i BMW řady 7 jsou k dispozici také ve verzi se spalovacím motorem a PHEV. Pouze o modelu iX je známo, že se jedná o čistě elektrický model.

V případě modelu i5 eDrive40 je na zadní nápravě instalován elektromotor o výkonu 250 kW, který pochází z „páté generace“ sady e-drive od BMW. Model i5 M60 xDrive disponuje výkonem 455 kW. Baterie v obou variantách má čistý obsah energie 81,2 kWh.

Uvedení na trh se uskuteční konkrétně 21. října. BMW zatím uvádí pouze základní cenu modelu i5 eDrive40, který by měl stát nejméně 70 200 eur. Ceny i5 M60, dalšího modelu s pohonem všech kol ohlášeného na rok 2024 a připravovaného elektrického kombi však zatím nejsou známy.

Zdroj: bmwgroup.com