BMW ve svém prohlášení potvrzuje, že bude nabízet dvě varianty sedanu i5: BMW i5 eDrive40 a vrcholný model BMW i5 M60 xDrive. Druhá jmenovaná varianta bude standardně vybavena adaptivním podvozkem Adaptive Chassis Professional s elektronicky řízenými tlumiči, zatímco u modelu i5 eDrive40 je tento systém volitelný.
Kromě názvu modelu BMW neprozrazuje žádné další technické údaje o obou variantách pohonu. V loňském roce se objevily informace, že automobilka plánuje tři systémy pohonu, přičemž zmínila slabší pohon všech kol s názvem i5 xDrive40. Zprávy také uváděly, že i5 převezme pohonné jednotky a akumulátory s kapacitou 83,9 kWh (80,7 kWh netto) z modelu i4. Zda je to pravda, nebo zda o něco větší i5 dostane vlastní sadu akumulátorů, bude jasné až při premiéře.
Co můžeme čekat?
Během závěrečných testů na zkušebním polygonu BMW Group v Miramas na jihu Francie automobilka ladila nejen řízení odpružení a asistenční systémy řidiče, aby zvýšila „rovnováhu mezi sportovní potencí a jízdním komfortem„, pod drobnohledem byl také integrální okruh vytápění a chlazení s funkcí tepelného čerpadla pro pohonnou soustavu, vysokonapěťový akumulátor a interiér BMW i5. Společnost uvádí, že jej „lze ovládat podle potřeby za všech okolností„.
O tepelném čerpadle se BMW podrobněji nezmiňuje, ale o podvozku a nově vyvinuté, rozsáhle propojené řídicí logice ano. K určení ideálních tlumicích sil využívá všechny dostupné vstupní veličiny, jako jsou otáčky kol, úhel natočení volantu, míra odklonu a zrychlení. „Systém již nevypočítává potřebné tlumicí síly pomocí matematických modelů, ale upřednostňuje fyzikální výpočet údajů o aktuálním jízdním stavu. To zajišťuje jasně definované ovládání karoserie a přesnou odezvu odpružení v každé jízdní situaci,“ píše BMW ve své tiskové zprávě.
BMW i5 bude rovněž vybaveno novými funkcemi automatizované jízdy. V USA a Kanadě a poprvé v Německu bude k dispozici s volitelným „Driving Assistant Professional„. Ten zahrnuje funkci ‚Highway Assist‚, kterou lze využít při rychlostech do 130 km/h (85 mph). Po aktivaci se systém postará o kontrolu vzdálenosti a úkony řízení nezbytné pro jízdu v jízdním pruhu, zatímco řidič se může soustředit na sledování okolí a provozu.
Další vychytávky
Kamera sleduje obličej řidiče, aby bylo zajištěno, že bude sledovat vozovku. Systém „Highway Assist“ se například vypne, pokud se řidič dívá pouze na obrazovku infotainmentu nebo dokonce na chytrý telefon. Další novinkou je asistent pro změnu jízdního pruhu ovládaný pomocí aktivace očí. Když se řidič podívá do vnějšího zpětného zrcátka, vozidlo začne měnit jízdní pruh. Automaticky převezme potřebné pohyby volantem a úpravu rychlosti, pokud řidič potvrdí pohyb a dopravní situace to dovolí. Alternativně lze k pokynu ke změně jízdního pruhu použít páčku směrových světel, když je aktivován jízdní asistent.
Výroba osmé generace nového BMW řady 5 Sedan bude zahájena letos v létě v závodě BMW v dolnobavorském Dingolfingu. Uvedení na trh je plánováno na říjen 2023.
Zdroj: bmwgroup.com