Site icon Emobilite.cz

Amsterdam si pořizuje dalších 84 elektrobusů VDL

Amsterdam si pořizuje dalších 84 elektrobusů VDL

Amsterdam si pořizuje dalších 84 elektrobusů VDL, Zdroj: vdlbuscoach

Přesné modely, které společnost VDL Bus & Coach dodá, jsou 30 Citeas typu LF-181 a 54 typu LF-122. Tyto nové modely jsou založeny na novém elektrickém pohonném ústrojí. Zde se společnost zaměřila na baterie v podlaze, jednodílnou kompozitní boční stěnu, energetický management, „sofistikovaný“ systém klimatizace a ergonomické prostředí pro řidiče.

Po celém území

VDL uvádí, že nová generace vozů Citeas bude od letošního roku nasazena v řadě měst a oblastí. Například v nizozemském Eindhovenu (kde jsme o nové generaci podrobněji informovali), finských městech Kotka a Lahti, v celé vlámské Belgii u společnosti De Lijn provozující veřejnou dopravu, v Německu (Oberhausen a Braunschweig) a ve francouzském Bordeaux.

Při rozšiřování vozového parku GVB převezme společnost VDL Bus & Coach odpovědnost za zavedení odpovídající nabíjecí infrastruktury. Další podrobnosti o nabíjecích systémech společnost zatím nezveřejnila.

Provozovatel veřejné dopravy GVB využívá elektrobusy od konce roku 2019.  V Amsterdamu bude k 44 vozidlům, která jsou v současnosti v provozu, letos v létě uvedeno do provozu dalších 31 elektrobusů. Jejich celkový počet se tak letos zvýší na 75.

„Díky této zakázce bude vozový park GVB nakonec kompletně ve vlastnictví VDL,“ uvedl Ard Romers, generální ředitel společnosti VDL Bus & Coach Nederland. „GVB se chystá postupně vyřadit poslední dieselové autobusy a trvale přejít na bezemisní VDL Citeas v Amsterdamu. Jsme hrdí na to, že na základě důvěry vybudované v uplynulých deseti letech můžeme pokračovat ve spolupráci s partnery tohoto projektu.“

Udržitelná doprava

Amsterdam je proslulý svou udržitelnou dopravou, zejména upřednostňováním aktivních způsobů dopravy, jako je cyklistika, chůze a veřejná doprava. Claudia Zuiderwijk, generální ředitelka společnosti GVB, uvedla: „Amsterdam je jedním z největších měst v Evropě: „Tato zakázka je dobrým krokem k příjemnější, čistší a udržitelnější veřejné dopravě v Amsterdamu. Stále více obyvatel Amsterdamu bude moci zažít, jak z města mizí dunění a zrychlování autobusů a jak je vzduch čistší, když se po městě pohybují na kole nebo pěšky.“